Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

انتخاب نیروی انسانی مناسب

انتخاب نیروی انسانی مناسب
فهرست مطالب

مدیریت نیروی انسانی گاوداری چه اهمیتی دارد؟

بنابر مقاله بخش ترویج صنعت گاو شیری دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا اگر پاسخ شما به این سؤال منفی بوده، باید شرح وظایف مشخص نفرات کلیدی را دوباره بنویسید. یا اگر تا الآن ننوشتید باید همین امروز به فکر تهیه شرح وظایف برای بهینه کردن مدیریت نیروی انسانی گاوداری باشید.

مدیریت نیروی انسانی در هر سازمان یا واحد تولید اهمیت حیاتی دارد.

امروزه با مسائل و مشکلات روزافزون اقتصادی و رقابت در تولید به صرفه، اهمین آن دو چندان شده است.

ما در تیم تولید محتوای مینوویت، به دنبال پاسخ به این سوال هستیم.

یکی از اهداف اصلی شرح وظایف، مدیریت نیروی انسانی گاوداری و افراد جدید است. به این موردتوجه کنید:

یکی از مدیران شما به‌تازگی به دنبال کار دیگری رفته است.

این مدیر عملکردهای ویژه‌ای در گله شما داشته و جایگزین او باید دقیقه توانایی‌های مشابهی داشته باشد تا بتواند به همان خوبی عمل کند.

فرایند استخدام نیروی جدید دامداری را از کجا شروع می‌کنید؟

این فرد چه وظایفی بر عهده داشت؟

کسی که از مجموعه شما خارج شد، باعث چه نقص‌هایی در عملکرد سیستم کاری شما شد؟

چطور می‌توانید دانش، تجربه و توانایی‌های مدیر پیشین خود را جایگزین کنید؟

پاسخ همه این پرسش‌ها در داشتن شرح وظایفی دقیق و حساب‌شده خلاصه می‌شود.

کارمندان توانمند دائم بین سازمان‌های مختلف به دنبال موقعیت‌های بهتر می‌گردند.

گله‌هایی که دارای شرح وظایف نیستند یا آن‌هایی که شرح وظایف مشخصی ندارند همیشه با نگاه تردید توسط افراد جویای کاردیده می‌شوند.

در مقابل شرح وظایفی که دقیق تنظیم‌شده باشد می‌تواند به فرد کمک ‌کند تا بداند که چه مهارت‌هایی برای کار موردنظر نیاز دارد و در یک روز کاری چه وظایفی بر عهده دارد.

شرح وظایفی که درست تنظیم‌شده است، مدیریت نیروی انسانی گاوداری را آسان می‌کند تا بتوان نیروی مناسب را برای موقعیت مناسب پیدا کرد.

مراحل تهیه شرح وظایف

تهیه شرح وظایف، کار سختی نیست و به‌سادگی می‌تواند تهیه‌شده و برای گله شما سفارشی شود.

فرایند تهیه شرح وظایف را می‌توان به‌این‌ترتیب خلاصه کرد.

  1. عنوان شغل: عنوان شغل باید آن را دقیق و ساده توضیح دهد. برای مثال، شیردوش یا تکنسین شیردوشی، مدیر شیردوشی یا مدیر گله.
  2. خلاصه‌سازی: این مرحله توصیف مختصری از مسئولیت‌های اصلی این شغل است. برای درج آگهی‌های استخدام می‌توانید این خلاصه را بنویسید.
  3. توانایی‌های موردنیاز: توضیحی از هرگونه تجربه، دوره‌های آموزشی یا مهارتی که برای انجام این شغل ضروری هستند را به تصویر می کشد. علاوه بر این‌ها، ویژگی‌های فیزیکی موردنیاز برای قبول شغل مانند توانایی جابجایی بار نیز باید ثبت شود. مراقب باشید از به کار بردن عناوین تبعیض‌آمیز درزمینهٔ نژاد، جنسیت، سن یا ملیت استفاده نکنید. بدانید که بعضی شغل‌ها برای بعضی گروه‌های سنی ازنظر قانونی ممنوعیت دارند.
  4. وظایف یا مسئولیت‌ها: این لیست همه فعالیت‌هایی است که یک شخص انجام خواهد داد. تعداد این وظایف بستگی به این دارد که چند نفر کارگر متخصص در یک زمینه کاری خاص در یک گله فعال باشند. بیشتر کارفرماها عبارت “سایر وظایفی که کارفرما اضافه کند” را به انتهای متن اضافه می‌کنند تا کارهای غیرمعمول در هر موقعیت شغلی را پوشش دهند.
  5. روابط کاری: کارگر گاوداری انتظار دارد تا بداند در یک سازمان کاری کجای چارت سازمانی قرار دارد. بخش روابط کاری باید به‌خوبی مشخص کند که بالادست هر کارمندی کیست و موقعیت کارمند چگونه به بقیه مرتبط می‌شود. اطمینان حاصل کنید که برای هر موقعیت تنها یک مسئول مشخص کرده باشید.

انتخاب نیروی انسانی مناسب

چه کارهای دیگری می‌توان کرد؟

بقیه این موارد می‌تواند به‌صورت انتخابی اضافه شود مثل:

  1. دستمزد و مزایا: در این قسمت حقوق پیشنهادی را بنویسید. محدوده درآمد ساعتی، بیمه، مرخصی‌ها، مرخصی استعلاجی و… باید کاملاً شفاف توضیح داده شوند. محل اقامت، استفاده از محصولات تولیدی گله مانند شیر یا گوشت، استفاده از تجهیزات و این قبیل موارد هم باید ذکر شوند. حتی مدت و تعداد دفعات استفاده ازاین‌دست خدمات غیر نقدی هم باید تا بعداً کمترین مشکل در این مورد پیش بیاید.
  2. زمان‌بندی کاری: ساعت‌های کاری را تا جایی که می‌توانید تشریح کنید. همچنین سیاست خودتان در مقابل اضافه‌کاری را بیان کنید. اگر ساعت کاری با فصل عوض می‌شود، آن را در توضیحات نشان دهید.

وقتی شرح وظایف مناسبی تهیه کردید، مرور و بهینه کردن آن‌ها در زمان‌هایی که به آن‌ها نیاز داریم راحت‌تر خواهد بود.

علاوه بر کاربرد آن‌ها در فرایندهای مدیریت نیروی انسانی گاوداری، برای تربیت نیروهای جدید و ارزیابی عملکرد نیروهای فعلی بسیار مفید واقع می‌شوند.

شرح وظایف کاری کار کارفرما در مدیریت روزمره گله را راحت‌تر می‌کند.

فرض کنید نوازندگانی در یک ارکستر سعی کنند نقش و آنچه باید بنوازند را خودشان پیدا کنند.

بدون اینکه نوشته‌ای جلوی‌شان باشد.

شرح وظایف مانند نوت های موسیقی است که جلوی کارگر گاوداری خود می‌گذارید تا بداند که چه وظایفی بر عهده او است و انتظار دارید که آن کارها را انجام دهد.

با سر زدن به سایر مقالات وبسایت مینوویت از اینجا مدیریت گله خود را بهبود دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا