Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

بازدید مینوویت از دامداری دام شیر روز( بستنی روز)

بازدید مینوویت از دامداری دام شیر روز( بستنی روز )

این بازدید توسط شرکت مکمل سازی مینوویت در سال 1401 از مجموعه دام شیر روز صورت گرفته است.

این مجموعه با هدف تامین شیر کارخانه بستنی روز در سال 1390 توسط جناب آقای ذوالفقاری در زمینی بالغ بر 20 هکتار در منطقه کهریزک (پاکدشت) تاسیس گردید.

در این مجموعه معیارهایی برای تولید شیر از نظر بار میکروبی، چربی شیر و سلول های سوماتیک وجود دارد که با مدیریت متخصصین در این مجموعه این معیار ها رعایت شده و شیر با کیفیت ، تولید و به کارخانه بستنی روز منتقل می شود.

این مجموعه شامل 1100 رأس دام و حدود 600 رأس دام دوشا و 21 تن تولید شیر روزانه است.

در این فیلم نکات کلیدی در رابطه با بخش پرورش دام، انبار کنسانتره، انبار سیلو، و گوساله دانی توسط جناب مهندس مهرداد مهاجر، مدیر تولید مجموعه بیان شده است.

در ادامه بخشی از این مطالب به طور خلاصه بیان شده و شما می توانید با مشاهده این ویدیو به طور کامل بازدید مجازی از این مجموعه را داشته باشد.

انبار کنسانتره: در این بخش از دامداری تمامی اقلام کنسانتره مانند ذرت، کنجاله سویا، جو و سایر افزودنی ها مانند مکمل های ویتامینه و معدنی انبار و نگهداری شده و توسط میکسر ها کنسانتره مورد نظر ساخته می شود.

بخش گوساله دانی:

در این مجموعه گوساله ها در بدو تولد به منطقه قرنطینه منتقل شده و بعد از ضدعفونی ناف حدود 4 روز در این منطقه نگهداری و در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد به باکس های انفرادی بخش گوساله دانی منتقل می شوند.

در این بخش گوساله ها روزانه دو وعده شیر دریافت می کنند و کنسانتره و علوفه نیز در دسترس آنها قرار می گیرد.

در هفته اول این گوساله ها شاخ سوزی شده و تا حدود 75 روزگی و وزن حدود 90 کیلوگرمی در این بخش نگهداری می شوند.

استفاده از شیر به میزان کافی، خوراک با کیفیت و مکمل های مورد نیاز از جمله مکمل های ویتامینه و معدنی مرتبط با این دوره رشد در سلامت و افزایش وزن گوساله ها در این دوره حساس بسیار تاثیر گذار است.

بعد از قطع شیر حدود 2 هفته دیگر نیز داخل گوساله دانی نگهداری و خوراک آن ها به ترکیب 50 درصدی از TMR گاو شیری و 50 درصد استارتر گوساله تغییر یافته تا شکمبه گوساله ها نسب به تغییر خوراک سازگار شده و بعد از انتقال به بخش گوساله های 3 ماهه استرس و کاهش وزن کمتری داشته باشند.

گاو های پرتولید:

گاوهای سوپرتولید در این مجموعه روزانه 5 وعده خوراک دهی می شوند و در فصول گرم سال حدود 60 درصد خوراک مصرفی در وعده شب تغذیه شده تا از استرس گرمایی در این فصول جلوگیری شود.

در فصول گرم سال علاوه بر تغییر مدیریت خوراک دهی به کمک مه پاش ها، فن ها و پنکه میزان استرس گرمایی و تاثیر منفی آن بر تولیدات را می توان کاهش داد.

تخلیه خودکار کود و خوراک دهی توسط فیدرها میزان استرس وارد شده در دام ها را می تواند تا حدودی کاهش دهد.

همچنین سمپاشی در جهت کاهش تجمع مگس در بهاربند ها در کاهش استرس وارد شده در دام ها بسیار تاثیر گذار است.

در فصول گرم سال در بخش شیردوشی، دوش هایی تعبیه شده تا در زمان شیردوشی، دام ها خیس و خنک شوند.

این رطوبت و خنک شدن در افزایش ترشح هورمون اکسی توسین و تولید شیر بیشتر، تاثیرگذار است.

شیردوشی در این دامداری نیز مانند سایر دامداری های صنعتی و بزرگ ، بدون دخالت دست بوده و تمام نکات کلیدی در رابطه با رعایت اصول شیردوشی به تمام پرسنل فعال در این بخش آموزش داده شده تا بتوان از این طریق میزان ورم پستان کمتری در دامداری مشاهده نمود.

مفتخریم توانسته ایم طی چندین سال از طریق ارسال مکمل های ویتامینه و معدنی برای دامداری های صنعتی مطرح و نام آشنای کشور، در کنار هم میهنان عزیزمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا